Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op.

Welke geneesmiddelen worden in de medicatierol verpakt?

In het assortiment in het klantportaal vindt u een compleet overzicht van alle geneesmiddelen die wij in de medicatierol verpakken. Staat het door u gewenste geneesmiddel er niet tussen? Dan voegen wij deze graag toe! U kunt uw aanvraag indienen met het daarvoor bestemde formulier in het klantportaal.

Houdt Apotheek De Hoofdrol rekening met het preferentiebeleid?

Onze systemen zijn zo ingericht dat wij bij het produceren van onze medicatierollen rekening kunnen houden met het preferentiebeleid. Wij doen dit alleen in overleg met de apotheek.

Hoe vraag ik een nieuw geneesmiddel voor in de rol aan?

In het assortiment op de website vindt u een compleet overzicht van alle geneesmiddelen die wij in de medicatierol verpakken.  Staat uw gewenste geneesmiddel er niet tussen? Dan voegen wij deze graag toe. U kunt uw aanvraag indienen met het daarvoor bestemde formulier in het klantportaal.

Hoe snel leveren jullie de reguliere medicatierollen?

De normale gang van zaken is dat wat vandaag voor 12.00 uur ingestuurd wordt, overmorgen bij u in de apotheek geleverd wordt. We zijn echter zeer flexibel. In overleg zijn kortere trajecten mogelijk.

Welke tabletten kunnen worden gehalveerd?

In principe kunnen alle tabletten met een breukstreep worden gehalveerd.

Tabletten die niet kunnen worden gehalveerd zijn:

  • Tabletten waarvan dezelfde dosering in een hele tablet voorhanden is;
  • Tabletten met zeer risicovolle stoffen;
  • Tabletten waarvan in de bijsluiter of de SmPC (Summary of Product Characteristics) staat dat de tablet niet in twee gelijke doses gedeeld kan worden.

Waar kan ik een spoedrol aanvragen?

Stuur uw spoedrol-order naar orders@apotheekdehoofdrol.nl of apotheekdehoofdrol@ezorg.nl en vermeld in de e-mail dat het een spoedrol betreft.

Waar kan ik een vakantierol aanvragen?

Stuur uw vakantierol-order naar orders@apotheekdehoofdrol.nl of apotheekdehoofdrol@ezorg.nl, onder vermelding van de volgende informatie:

  • Mensnummer/Patiëntcode
  • Periode van vakantierol
  • Wanneer u de vakantierol in huis wilt hebben

Indien mogelijk kunnen de vakantierollen met de reguliere rit worden meegeleverd.

Worden er toedienlijsten meegeleverd met de medicatierollen?

Het is mogelijk de rollen te leveren inclusief toedienlijsten. Maak hierover afspraken met uw GDS-apotheker. Klik hier om contact op te nemen.

Hoe vraag ik een offerte aan bij Apotheek De Hoofdrol?

Wij stellen graag een offerte voor u op. Klik hier om er één aan te vragen.

Kan ik als ziekenhuis-, poliklinische, instellings-, internet- of openbare apotheek medicatierollen afnemen bij Apotheek De Hoofdrol?

In ons huidige klantenbestand bedienen wij alle soorten apotheken, van klein tot groot en van ziekenhuis- tot internetapotheek. We denken graag met u mee!

Hoe is mijn factuur opgebouwd?

Wij factureren op productniveau, waardoor het altijd inzichtelijk is wat u voor welk geneesmiddel betaalt. Indien gewenst hanteren we daarnaast ons Laagste Prijs Garantie-systeem, waarmee we voor generieke producten de laagste AIP van deze productgroep aan u doorberekenen.

Wat is het wachtwoord van het klantportaal?

Bent u klant bij ons, maar beschikt u nog niet over een wachtwoord van het klantportaal? Neem dan contact met ons op.